تدابیرهاسبک زندگی

تدابیر خواب در طب سنتی و بی خواب کننده های طبیعی

sleep-in-traditional-medicine

بی خواب کننده ها جزء خشکی ها هستند.

معمولا افراد صفراوی به لحاظ اینکه سرشان خشک است خواب کمتری نسبت به سوداوی ها دارند.

افراد بلغمی به دلیل اینکه سرشان رطوبت زیادی دارد خوابشان از بقیه بیشتر است بدین صورت که توان اینکه  با اراده خود بیدار بمانند و کمتر بخوابند را ندارند. در هر حال خواب جزو غذاهای سنگین و ضروری آنهاست.

و افراد دموی مزاج چون سر و مغز مرطوبی دارند، تمایل به خواب زیادی دارند (استعداد پرخوابی دارند.) ولی می توانند با اراده خود کمتر بخوابند.

و اما بی خواب کننده ها (خشک کننده سر):

یکی از معروفترین بی خواب کننده ها قهوه است به دلیل اینکه یک نوشیدنی خشک می باشد.

بی خواب کننده
بی خواب کننده

از دیگر بی خواب کننده ها دودها و عطر های گرم می باشد.

خوراکی های گرمی که به طور طبیعی مغز را خشک کرده و مقدار خواب را کم می کنند و در عین حال سلامت را نیز تامین می کنند عبارتند از : ارده با شیره انگور، فسنجان و از این دست غذاها که باید بصورت شامگاهان مصرف شود تا مغز را به تدریج خشک کنند و یا از شدت رطوبت زیادش بکاهند.

خواب کم مفید خوابی است که از ساعت 22 تا 4 صبح با عمق زیاد می باشد که بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: خواب آورهای طبیعی

بیشتر بخوانید: درمان بی خوابی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا